II. Léto — Dětská psychoanalytická psychoterapie
Obsah letního čísla 2000 (II/1)
Editorial >> | David Holub, Ivana Růžičková, Lydia Tischler | 2 |
Referáty z Letní školy dětské psychoanalytické psychoterapie | ||
---|---|---|
Vývoj v raném období a rané dětství | Susan Coulson | 6 |
Období latence, dítě ve středním období dětství | Viviane Green | 13 |
Proměny puberty a adolescence | Miranda Feuchtwang | 22 |
Jak myslet na dítě – úvaha o práci s rodiči dětí v terapii | Ann Horne | 28 |
Sexuální zneužití a senzuální zneužívání v dětství a adolescenci | Ann Horne | 35 |
Práce s dětskými oběťmi traumatu | Sheila Melzak | 47 |
Workshop dětské sekce ČSPAP | ||
Krátké zprávy z rizikového kraje: psychoterapie s náročnými adolescenty | Ann Horne | 63 |
Úvahy o pohlaví v teorii a praxi s dětmi a adolescenty | Ann Horne | 63 |
O těle a dětech: sexualita a sexuální teorie v dětství a adolescenci | Ann Horne | 72 |
ADD/ADHD – Názory na příčiny a léčbu | Lydia Tischler | 76 |
Překladové práce | ||
Učitelé a společenské změny | Ingrid Kerz-Rühling, Tomas Plänkers, René Fischer | 81 |
Historie psychoanalýzy | ||
Karel Abraham (1877–1925) | Alena Plháková | 93 |
Recenze | ||
Bruno Bettelheim: Okouzení pohádkami | Václav Buriánek | 97 |
Farhad Dalal: Taking the Group Seriously. Towards a Post-Foulkesian Group Analytic Theory. | Petr Junek | 98 |
Stephen A. Mitchell, Margaret J. Blacková: Freud a po Freudovi – Dějiny moderního psychoanalytického myšlení | Slavoj Titl | 99 |
Jon Frederickson: Psychodynamic Psychotherapy: Learning to Listen from Multiple Perspectives. | Michael Šebek | 100 |
John Kerr: Nebezpečná metoda. | Miroslav Borecký | 101 |
Karen Horneyová: Neuróza a lidský růst. Zápas o seberealizaci. | Alex Jendrysek | 103 |